Torunumla Almanya’da Ren nehrine ve üzerindeki muhteşem köprüye doğru ilerliyoruz. Yürüdüğümüz trotuarın boyunca çiçekler, ağaçlar ve koyu bir yeşillik mis kokuyor.
Bazı çiçekleri koklamadan olamıyoruz. Hatta resim, video filan çekiyoruz.
Her taraf öyle bir güzellik! Bir ara hareket halindeyken öylesine (belki de bilinçsiz olarak)
uzanıp bir yaprak koparmak istedim.
Yaprağın bütününü değil, yarısından az fazlasını koparmışım.
Birden aklıma kötü bir his düştü.
Medeni ülkelerde ağaçlardan çiçek ve dal koparmak yasalara aykırı.
Ama ben sadece yarım yaprak koparmışım, cezaya değmez!
Derken, yanımızda bir kadın bitiverdi.
“Af edersiniz, sizi uyarıyorum! Dikkatli olun! Bir yaprak kopardınız.
Cezaya tabi tutulabilirsiniz…”
Duruma bakar mısınız? Sadece bir yarım yaprak ve yasalar masalar…
Ya, arkadaş! Avrupa’nın sınırında, ey oralarda bir yerlerde yaprak ne dal ne hiç önemi yok.
Adamlar otel yapmak için onlarca dönüm orman yakıyor, rant için binlerce zeytin ağacı söküyor, maden için tarumar etmedikleri dağ tepe kalmadı, bu nasıl bir anlayış?
Nereden nereye? Bizi “kıskananlar” böyle kafalar işte!
Ormanlar, ağaçlar bir yana, yeşil bir yaprağa bile saygıları var ve onu korumak için yasaları var.
Sizlere de aman dikkatli olun derim!